Hoe een burn-out te voorkomen

Burn out Utrecht

 

Burnout treedt op wanneer je je moe en uitgeput voelt en je lichaam zwaar aanvoelt.

Hoewel burnout je lichamelijk treft, kunnen de symptomen zowel lichamelijk als emotioneel zijn, soms zelfs lichamelijk. Of je nu gewoon rust of slaapt, of werkt of een relatie hebt, de lichamelijke symptomen van burnout zijn onder andere je moe voelen, lichamelijk ongemak, emotionele onrust, een gebrek aan energie, emotioneel labiel zijn en zelfs het gevoel hebben dat je geen zelfbeheersing hebt.

Cliënten die ik heb getraind hebben onthuld dat ze zich uitgeput voelen en lichamelijk ” Burnout symptomen verminderen =” of uitputting. Ze voelen lichamelijk ongemak, maar weten vaak niet precies wat ze voelen omdat er geen objectieve manier is om zichzelf te controleren. Velen merken niet eens dat ze gevoelens van kortstondige rust of slaap hebben.

Het is niet nodig om je nooit permanent opgebrand te voelen om jezelf in gevaar te brengen voor burn-out. In veel gevallen kan burnout worden opgesplitst in een reeks kleinere en beter beheersbare stadia. In tegenstelling tot burnout door grote druk, die zich lichamelijk kan manifesteren, kan burnout worden uitgesteld of zelfs overwonnen door bewuste inspanning om David Cottrell & Pamela McColl Februari 2007

In mijn ervaring kan burn-out worden voorkomen door:

oErmee leren leven en stress loslaten die je met een professional kunt verwerken wanneer je een drukopbouw hebt,

oHet opladen van je eigen Bron Energie Na een reeks energie gevende activiteiten OF Als je geen spiritueel persoon bent kun je je energie in evenwicht brengen met andere spirituele praktijken.

Je geaard voelen,

speels zijn en plezier hebben.

Wat heb je nodig om van je burnout af te komen?

Het beste antwoord voor iemand die opgebrand is, is zijn persoonlijke coach.

o Houd een dagboek bij en verwijs er vaak naar – het bijhouden van een verslag van wanneer en hoe je je voelt zal je gevoelens precies aangeven en je helpen je weer te richten op positieve verandering.

o Als je opgebrand bent, mediteer dan. Meditatie is een helende techniek om je eigen energie op te roepen.

We hebben allemaal een volledig evenwicht nodig en ten vierde, breng je bronenergie in evenwicht met een spirituele praktijk. Merk op dat ik niet zei dat je het moet uitwerken. Deze verbinding met bronenergie is een oud geloof van de Chinezen, van voor het bestaan van het schrift. De Chinezen geloofden dat de bron van alles dezelfde ene bron was.

Hoe voorkom je een burn-out?

1) Neem regelmatig pauzes van je werk of van taken waarvoor je niet geschikt bent, om je lichaam en je lichaamsenergie te laten stromen.

2) Als u zich moe voelt, neem dan een pauze van uw werk of taak en ga een eindje wandelen, een dutje doen of naar het toilet.

3) Wanneer u de neiging hebt om te multitasken, stel dan een tijdslimiet in voor een bepaalde tijdsperiode en geef uzelf rustig het signaal dat u zich op dat moment op belangrijke taken wilt concentreren.

4) Maak ongeveer om de 15 à 20 minuten een snelle wandeling en rek u uit – kom uit uw stoel en doe lichaamsbeweging.

5) Mediteer meerdere keren per dag – vijf tot 15 minuten.

 

LEES MEER : 

burn out utrecht

loopbaan coach utrecht